Det är farligt att tänka för mycket

Nu har jag börjat på KSG. Skolan verkar skit bra, (förutom att det inte finns några killar typ). Det är mycket som är nytt och trots att allt verkar jätte bra så är jag ändå lite små deppig. Under hela mitt liv har jag varit van med att ha riktigtriktigt bra vänner runt omkring mig, nästan heöa tiden. Nu känns det så tomt att inte ha dom där i skolan, att inte ha nån som känner mig utantill, som vet mina svagheter och min styrka, att inte ha någon som man kan säga exakt exakt vad man vill till. Det är som att börja helt från början... om på nytt.

- Hej jag heter Anastasia och bor i Haninge.

Alltså det tar verkligen på ens krafter att köra om allt om och om igen. Så mycket folk, så många som har sökt tillsammans med bästa kompisar, så många som kan vara sig själva eftersom de vet att de har sin trygghet med sig- vad som än händer.

Det är jobbigt så här i början: tänk så blir jag inte kompis med dom som jag verkligen vill bli det med? Tänk så tar dom inte emot mig? Och hur gör man med dom som redan har sin bästa kompis i skolan? Vill dom lära känna nya människor? Eller?  Det handlar ändå om de 3 framtida åren...

Men även fast det känns ovant nu, så ska jag klara det, jag vill klara det, jag kan klara det.





                                                            Som Johanna sa: Ni gjorde Mina val Lätta.

Ikväll kommer Johanna,  Fanny och Lina. Igår kväll var det film och grejs hos Johannas mamma. Fast jag stannade inte så länge eftersom mammas nya cp regel är att jag ska vara hemma innan 12 (om jag inte sover hos nån asså).

Juste, pappa ringde igår- Han har gift sig. Fan vad onödigt, säger jag!

Kommentarer
Postat av: sandra

så klart att dom som har en bästis i skolan vill lära känna ny , jag har ju maria i samma klass och vi är ju bästisar , men jag vill enndå lära känna andra och skaffa flera kompisar;) Det kommer säkert bli skit bra i din skola, jag kännde inte heller en ennda i min förra skola :P

2008-08-23 @ 16:50:03
URL: http://damore.blogg.se/
Postat av: sandra

glömmde säga att ni får ha en mysig kväll;)

2008-08-23 @ 16:51:33
Postat av: anastasia

å tack sandra.. :) jag hoppas verkligen det är så som du säger, det e verkligen jobbigt att inte känna nån, allt känns konstigt. Det känns mer som ett läger än en skola jag ska gå i i 3 år. men det kommer blir bra tror jag

2008-08-23 @ 17:05:59
URL: http://aanastasia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glöm inte att vara dig själv!! från början funkar det kanske att anpassa sig efter andra men i slut ändan kommer alla se ditt riktiga jag, och det behöver du verkligen inte skämmas för!!

Det kommer bli bra, lovar dig:)

2008-08-23 @ 19:01:39
Postat av: anastasia

till anonym: det var inte så jag menade riktigt, jag är mig själv och jag skäms inte över det, däremot kan jag just nu inte alltid säga exakt vad jag vill...

2008-08-23 @ 21:25:06
URL: http://aanastasia.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag känner exakt som du Anastasia, fast min skola var inte bra...så nu är jag rädd att börja om på nytt, igen...



2008-08-24 @ 16:26:14
URL: http://aggness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0